sâmbătă, 26 aprilie 2014

bărbatul-bancnotă...

bărbatul. este beţiv, este porc, este bun, generos, afemeiat, romantic, este timid. este aşa cum îl ştim. are riduri, cearcăne, chelie sau păr creţ. e crăcănat, sau piticanie.

e însă ceva la care femeile se uită mai nou la bărbaţi. şi aliniaţi după portofel. eticheta cea nouă a bărbatului este deja alta: cu bani, sau fără. cu casă, fără casă. aaa, n-are nici măcar cercurile înlănţuite pe capota maşinii, sau alea trei litere dragi? a pus-o, săracul bărbat. şi rău de tot, chiar. nu e mereu de compătimit bărbatul, dar parcă mi-e milă de ce a ajuns. floarea ruptă din iarbă, sau strângerea timidă de mână nu mai impresionează pe nimeni. degetele trecute prin păr strică buclele înţepenite de fixativ. nu mai e frumos să prinzi răsăritul soarelui la mare pe nisipul ce-ţi intră în fund. îi dai în dar inima? mai bine bagăţi-o în altă parte.

bărbatul zilei de astăzi este o specie care încearcă să se adapteze. banilor şi fiţelor. nu mai vrea să fie bărbatul-fecioară, sau bărbatul rac, ci bărbatul-euro, ori bărbatul-dolar. bărbatul-mercedes, sau bărbatul-vilă. sau mai simplu, bărbatul-cont.

îi urăsc pe toţi. îi adun pe toţi într-un sac şi le dau un picior în moalele... capului. nu vreau să devin bărbatul-bancnotă. nu vreau să mângăi şuviţe de tablă şi sâni umpluţi cu apă grea. vreau să-mi julesc coatele aşteptând învierea zilei pe malul mării şi să te acopăr cu briza răsuflării de dincolo de lume. să mâncăm eugenii la micul dejun, şi să-ţi aranjez mai bine floarea pe care azi noapte ţi-am prins-o în părul răvăşit de freamătul degetelor mele.

se pare că sunt un inadaptabil, că nu voi evolua la stadiul în care culoarea ochilor mei să reflecte verdele dolarului sau albastrul euro. doar că spre deosebire de alţii, mi se cam rupe. sincer... te salut, bărbat-bancnotă, şi să fii iubit. dar mă îndoiesc...

3 comentarii:

  1. Atragem oameni care ne seamănă, chiar dacă aceștia se lasă așteptați în cercul nostru. Bărbatul bancnotă atrage femei care se vând, femei fără suflet și emoție, fără gânduri frumoase, incapabile de iubire. Bărbatul bancnotă va cumpăra o imagine, un afiș. Așa că nu fi invidios pe aparentul lor succes. Fii tu însuți și vei găsi până la urmă ceea ce cauți.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gabriela, nu sunt invidios... am scris ca/i urasc... de fapt, am gresit... imi sunt indiferenti... multumesc pentru gandul bun... :)

      Ștergere